Forbedre din træning med grips

Reklame

Sponseret indlæg

9. september 2021

Elsker du og træne og gøre det meget, men hader den hårde hud du får på hænderne? Så er du kommet til det rigtige sted. Med Grips får du et godt greb om dine træningsredskaberne, samtidig med at du får beskyttelse mod dine hænder og undgår ridser, sår og vabler. Det er perfekt til vægt og styrketræning og funktionel træning. De hjælper mod den hårde hud og andre slidskaber der kan forekomme. Du får også støtte af håndleddet og er derfor med til forebygge evt. skader. Der findes et stort udvalg af forskellige mærker der udbyder træningshandsker og grips. Du kan få handskerne i flere forskellige størrelser og flere modeller, så derfor finder du med sikkerhed også noget der passer perfekt til dig. Er du derfor på udgik efter at optimere din styrketræning, så er det grips du skal have fat i.

Hvad er fordelene ved grips?

Der findes forskellige holdninger til grips, nogle mener det er nødvendigt andre mener det er ligegyldigt, det er dog ikke tilfældet. Der er mange fordele ved grips, da de mindsker risikoen for skader, samtidig med at du ikke slider dine hænder op. Du kan sammenligne grips med et træningsbælte bare for hænderne, de er ikke et absolut must, men de hjælper meget. Handskerne skåner dine hænder og det vil derfor blive meget nemmere for dig at skabe resultater i din træning. Du får også et godt greb omkring vægtene, hvilket godt kan være galt ellers. Da du får et bedre greb om vægtene får du altså også en meget mere effektiv træning.

Undgå skader med grips

Det er meget vigtigt at passe på dine håndled når du styrketræner, med grips får du ikke kun et godt greb om vægtene, men også støtte til dit håndled. Hvis du godt kan lide at træne er det vigtigt at dine håndled er i orden, da du bruger dem meget under din træning. Træner du meget med tunge vægte er det især vigtigt at du passer på dine håndled og får noget støtte. Så bliver dine håndled beskyttet under din træning får du også mulighed for at træne mere, da du forebygger håndledsskader, da det er dine led der er det svageste og mest udsatte under træning. Er du derfor træt af håndledsskader, så er det grips du skal have fat i.