Gode grunde til at have et firmanummer i din virksomhed

En telefon er et afgørende værktøj for alle virksomheder, når den daglige kontakt til kunder, samarbejdspartnere og andre skal holdes. For selvom et telefonopkald i dag måske virker som en gammeldags ting, så foregår en rigtig stor del af den daglige kommunikation med især kunder stadig over telefonerne.

Men en telefon er ikke bare en telefon, og det gælder især for en virksomhed med mange daglige opkald, der går både ind og ud ad virksomheden.

Derfor har mange virksomheder flere forskellige numre, som eksempelvis varetages af forskellige afdelinger og af forskellige personer i virksomheden. Men selvom du har en stor virksomhed med mange afdelinger og mange medarbejdere, så kan det altid bedst betale sig at have kun ét firmanummer.

Undgå forvirring med ét firmanummer

Hvis adgangen til din virksomhed skal foregå gennem mange forskellige telefonnumre, kan det være rigtig svært for eksisterende og potentielle kunder at overskue, hvilket nummer der skal ringes på, når kunden skal have fat i en bestemt person eller en bestemt afdeling.

Det kan således skabe både forvirring og frustration hos kunden, der ringer forgæves på et forkert nummer, og netop derfor er det en fordel at have kun ét hovednummer, som al telefoni foregår igennem.

Herfra kan kunder nemt viderestilles til den rette person eller den rette afdeling, hvilket gør den daglige kontakt til din virksomhed nemmere til fordel for bl.a. kundernes opfattelse af din virksomhed.

Nemmere for dig som virksomhed

At have ét firmanummer er også en fordel for den daglige drift af din virksomhed. Det er nemlig nemt at overskue alle indkommende opkald til virksomheden, når de kommer på det samme nummer, og når alle mistede opkald er samlet på ét nummer, er det nemt og overskueligt at få ringet tilbage til alle, der har prøvet på at komme i kontakt med din virksomhed.